Monika Nemcová

Ako vytvoriť kvalitnú predajnú stránku?

kvalita predajnej stranky

Vytvorili ste úžasný produkt alebo službu a teraz prišiel čas na jeho predaj? Máte webovú stránku a chcete svoj produkt predávať cez samostatnú predajnú stránku (tzv. predajku)? Ale vôbec neviete, čo má taká predajka obsahovať, ako začať a na čo nezabudnúť? V tomto článku sa pozrieme na kroky a tipy, ako vytvoriť efektívnu predajnú stránku.

Predajná stránka neobsahuje len:

Tak toto je môj produkt, kúpite si ho za toľkoto, toto k nemu dostanete a tu je platobná brána. Ďakujem za váš nákup.
Takto by ste nikoho neoslovili a nič nepredali.

Predajná stránka je kľúčová pri predaji vášho tovaru. Kvalita predajnej stránky je rovnako dôležitá ako to ako daný produkt „odpromujete“ napríklad na sociálnych sieťach. Ak dostanete vášho potencionálneho zákazníka na predajnú stránku je dôležité, aby vaša predajná stránka bola vizuálne príťažlivá, ale aj presvedčivá, informatívna a optimalizovaná pre vyhľadávače.

Kvalitná predajná stránka by mala obsahovať

1. Zaujímavú prvú sekciu, ktorá zároveň nebude preplnená

Častá chyba, ktorú vidím je, že chcete toho na začiatku povedať veľmi veľa a dať najavo, aký je daný produkt super, len aby ste predali a tak je prvá sekcia moc preplnená. Preto je vhodné dať na prvú sekciu to najnutnejšie a zároveň atraktívne. Nezahltiť záujemcu hneď nazačiatku.

Môže byť vytvorená infografika na mieru alebo zaujímavá vhodná fotka, názov produktu, podnázov. Tiež, aký produkt sa predáva (či ide o kurz, e-book, webinár, alebo iné…), môže byť aj cena a ak je niečo dôležité, tak napísať hneď aj to (pr: začiatok kurzu, termín prihlášok, obmedzená kapacita, a iné…).

Ukážky vhodnej prvej sekcie predajnej stránky:

2. Zaujímavý Claim

Prvý dojem je najdôležitejší. Výstižný text, ktorý okamžite pritiahnuť pozornosť a je pravdivý je polovica úspechu. Claim by mal jasne komunikovať hlavný benefit produktu alebo služby. Použi svoj produkt a jeho hlavný benefit. Napríklad:

  • „Kniha, ktorá ti zmení pohľad na tvoju pleť“
  • „Vďaka kurzu zvýšite svoje predaja o 50%“
  • „Naučte sa hrať na gitare za 30 dní – aj bez predchádzajúcich skúseností“

3. Pútavý obsah, ktorý ukáže, že ste expert v obore

Pútavý a pravdivý obsah, v ktorom ukážete, že viete ako sa cíti váš zákazník a čo momentálne prežíva. Ukážte, že sa naozaj vyznáte v problematike. Nie len, čo získa kúpou produktu, ale aj ako sa daný človek cíti v momente, kedy uvažuje nad kúpou vášho produktu. Túto časť nepodceňte a dajte si na to čas a premyslite si konkrétne situácie vášho ideálneho klienta.

Povedzme, že predávate kurz ako sa zbaviť akné pre ženy. Opíšte, aké pocity trápia ženu, ktorá ma problémy s akné. Keďže ste odborník vo svojom obore určite to bude pre vás hračka.

Uvediem príklad:
– Trápi ťa neustále skúšanie novej kozmetiky, ktorá aj tak väčšinou skončí v koši?
– Nerada sa fotíš, pretože s každou fotkou zažívaš traumu zo svojej pleti?
– Nevieš si ani len predstaviť, že by si vyšla vyniesť čo i len kôš bez make-upu?

Skúste sa vžiť do situácie vášho ideálneho klienta a opíšte niekoľko trefných situácii, ktoré zažíva. Odporúčam napísať ich v odrážkach pre jednoduchšie čítanie a použiť aspoň 5 – 8 takýchto situácií.

4. Presvedčivé argumenty a jasný obsah produktu

Už ste zaujali vášho ideálneho zákazníka, máte jeho pozornosť, tak teraz je dôležité, aby ste uviedli presvedčivé argumenty ku kúpe vášho produktu alebo služby. Nezabudni uviesť, prečo by si mal kúpiť váš produkt a zároveň nezabudnite čo všetko kúpou produktu/služby dostane.

Z predajky musí byť všetko jasné a zrozumiteľné

Zákazník musí mať po prečítaní predajnej stránky jasno v tom, čo kupuje a prečo, koľko to bude stáť a kedy daný produkt/službu obdrží. Nechce kupovať mačku vo vreci a chce vedieť všetky potrebné detaily.
Stretávam sa s tým pri prerábaní predajných stránkach často, že niekedy ani mne ako tvorcovi danej predajky nie je jasné, čo všetko predávaný produkt obsahuje a preto sa vždy podrobne s klientom bavím o tom, čo je všetko jeho súčasťou, aby som to vedela odprezentovať/predať v predajke.

5. Prehľadné a jasné body

Predajné stránky sú často rozsiahle, aby obsahovali všetky potrebné náležitosti a oslovili. Preto je potrebné ich čítanie zjednodušiť. Na to slúži rozdeliť zložitý text do bodov, odrážok a dať im jasný a pútavý nadpis.

6. Dôkaz kvality

Zákazníci chcú vedieť, že váš produkt naozaj funguje a nie len, že vy ste presvedčený o tom ako je úžasný, ale aj ako sú spokojní s daným produktom zákazníci, ktorí ho už vyskúšali, prípadne ako im produkt pomohol. Použite preto reálne príbehy, recenzie, porovnania a štatistiky. Vizualizujte tieto informácie pomocou grafov a obrázkov s porovnaním a vytvorte tak zaujímavú a presvedčivú infografiku.

Ako napríklad som na tejto predajnej stránke uviedla videorecenzie, ktoré majú zaujímavú grafiku, tiež klasické referencie a aj obrázky, v ktorých je porovnané po akom čase sa môžu dostaviť podobné výsledky.

7. Vysvetlenie benefitov, nie len vlastností

Zákazníci nekupujú produkt pre jeho vlastnosti, ale pre benefity, ktoré im prináša. Namiesto toho, aby ste len vymenovali vlastnosti produktu, zdôraznite, ako tieto vlastnosti zlepšia život zákazníka.
Benefity môžete zaujímavo zakomponovať do predajky. Napríklad ku kažému benefitu použite ikonu alebo vhodný obrázok, ktorý bude vyjadrovať daný benefit. Podporíte tak logickú aj vizuálnu časť mozgu pre lepšie zapamätanie si produktu a aj jeho oslovenie ku kúpe.

8. Výzva na akciu (Call to Action – CTA)

Nezabudnite dať do jednotlivých sekcií tlačítko s jasnou výzvou k akcii. Nemusí byť v každej sekcii, ale prispôsobiť pomer tlačítok, tak aby to nepôsobilo nátlakovo no zároveň, boli tlačítka dosť často, aby záujemca mal možnosť jednoducho daný produkt kúpiť.

Príklad formulácie tlačítiek:

  • „Kúpte teraz a získajte 10% zľavu“
  • „Vyskúšajte zadarmo na 14 dní“
  • „Chcem vyriešiť akné vďaka knihe“

Formuláciu tlačítiek nemusíte používať na všetkých tlačítkach rovnakú ale vždy takú, ktorá sa hodí k danej sekcii a textu.

9. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Aby bola vaša predajná stránka ľahko nájdená, je potrebné ju optimalizovať pre vyhľadávače. Použite kľúčové slová, ktoré potenciálni zákazníci hľadajú, a zabezpečte, aby stránka mala rýchly čas načítania, obsahovala obrázky s vhodným názvom a popisom, aby bol vyplnený metapopisok a daná stránka bola optimalizovaná pre mobilné zariadenia. Na záver ju zaindexujte, aby ste google robotom pomohli ju skôr nájsť.

TIP

Aby ste podporili SEO a následný predaj svojho produktu, určite nezabudnite svoju predajnú stránku po spustení prezdieľať na sociálnych sieťach, medzi známymi, či v newslettroch. Čím viac zobrazení na začiatku bude mať, tým lepšie pre SEO a pre váš predaj.

10. Vizualizácia a dizajn

Estetický a zaujímavý vzhľad hrá dôležitú rolu pri predaji. Použite kvalitné obrázky, videá a infografiky, ktoré podporia váš text a urobia stránku atraktívnejšou. Pre zaujímavejší vzhľad, môžete použiť aj samostatne jeden vhodný argument do pútavej grafiky, ako na tomto obrázku:

Kvalita predajnej stránky

Vytvorenie kvalitnej predajnej stránky vyžaduje čas a úsilie, ale výsledky môžu byť mimoriadne prospešné. Pamätajte, že kľúčom je pochopiť potreby a túžby vašich zákazníkov a komunikovať, ako im váš produkt alebo služba môže pomôcť. Ak dodržíte vyššie uvedené kroky, budete mať dobré základy pre vytvorenie efektívnej a úspešnej predajnej stránky.

Máte záujem o vytvorenie pútavej predajnej stránky?
Kontaktujte ma na web@monikanemcova.sk, do predmetu uveďte „pútavá predajka“.

Zdieľať článok:

Blog tvorba webu Monika Nemcová

Ing. Monika Nemcová

TVORBA WEBU

Tvorím webové stránky pre vás a vaše podnikanie. Keď rastie vaše podnikanie, nech spolu s ním rastie aj vaša webová stránka. 

Rezervuj si konzultáciu Zdarma.