Pri tvorbe webových stránok sa ma moji klienti často pýtajú, či im odporúčam mať na webovej stránke blog, či je to pre nich vhodné a čo to obnáša.
A moja odpoveď? Ak máte o čom písať a chcete písať, tak rozhodne choďte do toho.
Blog má pridanú hodnotu k webu
Blog, nielenže prispieva k zvýšeniu návštevnosti webu, ale má pridanú hodnotu aj v tom, že vášho potencionálneho klienta, ktorý príde až na váš web, viete oveľa jednoduchšie uistiť v tom, že máte skúsenosti a rozumiete sa problematike svojho oboru.
Ďalej zo skúseností viem, že všetko, čo máte „na srdci“ ohľadne vašej profesijnej tvorby sa nedá uchopiť len na sociálnych sieťach. Sociálne siete, ako IG a FB sú určené v prvom rade na zábavu a pobavenie. Čiže ľudí musí zaujať niečím rýchlym a ísť hneď k veci. Kdežto na svojom blogu môžete využiť priestor na to, aby ste dali klientovi užitočné rady a tipy.
Ako blog prispieva k zvýšeniu návštevnosti webu?
1. Blog znamená viacej textu
Blog znamená viacej textu, čo znamená viacej kľúčových slov, čo je z hľadiska SEO dobré, pretože to zvyšuje pozíciu vo vyhľadávači Google čo znamená, že keď mate lepšiu pozíciu, tým viacej ľudí vás uvidí a tým viacej ľudí si môže kliknúť na vašu stránku, čo znamená viacej predajov.
2. Čitateľ zostáva dlhšie na webovej stránke
Blog predstavuje dlhšie texty, čo znamená že návštevník webovej stránky si musí text dlhšie čítať a tak zostáva na webovej stránke dlhšie, čo je ďalší signál pre Google, že vaša stránka je dobrá a odporúča ju ďalej tým, že vašu pozíciu v Google vyhľadávači posúva vyššie.
3. V blogu zdieľate hodnotné informácie
V článkoch zdieľate hodnotné informácie, ktoré si čitateľ môže uložiť a znova sa k ním vracať, čiže máte viacej návštevnosti a tým pádom Google vyhodnocuje vašu stránku ako dôveryhodnú.
4. Články je možné jednoducho zdieľať
Články na blogu je možné jednoducho zdieľať (ak je to tak nastavené) na sociálne siete alebo na email. Takže, ak máte zaujímavé a hodnotné články, návštevníci vášho webu ich môžu ihneď zdieľať ďalej a tým sa na vašom webe môžu jednoducho objaviť nový návštevníci webu, ktorých obsah tiež zaujíma.
Čo obnáša vytvorenie a následne používanie blogu na vaše webstránke?
- Ak chcete mať blog na webovej stránke musíte mať na pamäti, že články predstavujú viacej obsahu a tým pádom zaberajú aj viacej miesta na vašom webe. Takže sa uistite, či máte dostatok zakúpeného priestoru (webhostingu). 1GB priestoru postačujúci nebude!
- Ďalej je potreba vytvoriť a správne nastaviť blogovú časť. Čiže stránku, kde sú vypísané články a šablónu, v ktorej sa jednotlivé články budú zobrazovať. To všetko prispôsobiť celkovému vzhľadu webu.
- No a aby ste mali aj čo na blog dávať je potreba si nájsť čas a písať texty. Určite neodporúčam zahltiť čitateľa množstvom obsahu v blogu. Ale radšej napísať kvalitnejšie články, ktoré budú mať hodnotu a čitateľa/ návštevníka webu/vášho potencionálneho klienta zaujmú!
Ak aj vy rozmýšľate nad pridaním blogu na svoju webovú stránku a neviete ako na to, tak vám s tým rada pomôžem. Stačí sa ozvať na web@monikanemcova.sk alebo vyplniť kontaktný formulár tu. 🙂
Monika – Tvorba webu